Yhdistys

Hämeen Mokia ry on vuonna 1998 perustettu kristillinen yhdistys. Toimintamme tarkoituksena on auttaa ihmisiä löytämään paikkansa elämässä. Olemme luoneet toimintaympäristön ja toimintaa, jossa syrjäytymisvaarassa olevilla ihmisillä on mahdollisuus muutokseen, sekä pysähtyä mielekkään tekemisen ääressä miettimään elämäänsä, sen arvoja ja asioiden tärkeysjärjestystä.

Toimimme yhteistyössä Hämeenlinnan TE-toimiston, MYPin (kunnan, TE-toimiston ja Kelan muodostama asiantuntija- ja palveluverkosto), sosiaalitoimen ja A-klinikkasäätiön kanssa. Hämeen ELY-keskus tukee toimintaamme Hämeenlinnan kaupungin kanssa.
Mokia aloitti aktivointimatkansa jo toiminnan alkuvaiheessa. Tarkoituksena oli saada kohderyhmämme pois omasta ympäristöstään ja antaa uusia näkökulmia elämään. Yhdistimme matkoihin avustustyön aina kun se oli mahdollista. Autot rakensimme porukalla ja kustannukset maksoimme kaikenlaisilla töillä.

Historiaa

Olemme tehneet avustusmatkoja mm.

• 2019 Bulgaria, avustusmatka Sredetsin romanislummiin

• 2010 Siperia, lastenleiritarvikkeiden vienti bussilla Baikalille

• 2009 Seikkailu Muurmanskissa

• 2005-2012 Ilomantsin leirimatkat

• 2006-2008 Nuorisokeskuksen rakennusprojektit Lahdenpohjan Venäjän Karjalassa 2006-2007 Petroskoi, Pietari, Viipuri mitä tapahtui?

• 2002-2005 Venäjän lastenleirit 2001 Rakennusprojekti bussilla Komin tasavaltaan Uralille 2000-2004 Avustusmatkat kesäisin Eestin Samariaan, Hiidenmaalle ja Saarenmaalle 2000-2002 12 vaateavustusten toimitusmatkaa kahdella isolla bussilla Venäjän Karjalan

• 1999 T-tupabussilla lääkintälähetyksen toimitusmatka Bulgariaan

• 1998 Huippuvuoret lokakuu 1998 Eestin ensimmäinen telttareissu 1998 Telttareissu Helvetinkoluun Ruovedelle

• 1996-2005 Keuruun konferenssimatkat ja päihteetön juhannus

Useista matkoista löytyy videomateriaalia YouTube-kanavaltamme.

Miljoonat ihmiset ovat kokeneet elämänmuutoksen ottamalla Jeesuksen omaksi Herrakseen ja saaneet uuden alun elämälleen. Miksi et Sinäkin, sillä kaikilla on mahdollisuus.

Lainaus suoraan Raamatusta psalmi 92 jakeet 6-7;"Kuinka suuret ovat sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät. ; Järjetön mies ei tätä ymmärrä, eikä sitä älyä tomppeli."

Korinttolaiskirje 1:21; " Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat."

​

Jos haluat tulla tuntemaan Totuuden, niin uskotko ihmisten keksimiin oppeihin ja rituaaleihin vai nöyrtyisitkö kysymään Jumalan Pojalta, Jeesukselta suoraan: "Rakas Jeesus, auta Sinä minua löytämään vastaukset".

​

Toiminnanjohtaja